گزارش «کمپین هم‌صحبتی»

۳۰ مرداد ۱۳۹۵
  •  کمپین «هم‌صحبتی» در راستای افزایش توانمندی والدین و کودکان در همه لحظات و فراهم‌کردن فرصت یادگیری عملی برای آنها طراحی و اجرا گردید. رویداد شهری مذکور، در روزهای ۱۹ تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ (ساعت ۱۸ تا ۲۱) در پارک شهدای زرند، برگزار شد.

    هم‌صحبتی با کودکان، مغز، تفکر و تخیل آنها را به چالش می‌کشاند. کودک با گفتگو سعی می‌کند برای آنچه در ذهن خود دارد ساختاری تعریف کند، آن‌را به زبان بیاورد و با دنیای بیرون ارتباط مناسبی برقرار کند.

    مسیری شامل غرفه ثبت‌نام، حیاط هم‌صحبتی، پنج ایستگاه با نام‌های «توجه کن»، «همراه شو»، «سر صحبت را باز کن»، «پینگ‌پونگ گفتگو راه بیندار» و «هنوز تمام نشده‌است» و یک غرفه عرضه و فروش محصولات فرهنگی مرتبط ایجاد شد، فضایی ۴۰ متری نیز به خانه شکوفا (جهت نمایش فعالیت‌های خانه شکوفا) اختصاص داده شد. 

    در روز ۲۲ مرداد نیز پیاده‌روی صبحگاهی از چهارراه طالقانی تا پارک شهدا با حضور حامیان کمپین هم‌صحبتی انجام شد. لازم ‌به‌ ذکر است، در برگزاری این مهم، نهادها و سازمان‌های شهری همچون فرمانداری، شهرداری مشارکت داشته‌اند. این رویداد با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر برگزار شد

    تسهیلگران با ارائه دلایل، روش‌ها و ایجاد اشتیاق، انگیزه، مهارت‌بخشی و حمایت والدین، فرصت‌های هم‌صحبتی را به والدین آموزش دادند تا میزان و کیفیت هم‌صحبتی با کودکان ارتقاء یابد و به رشد مغزی آنها کمک شود.

    در زمان برگزاری کمپین «هم‌صحبتی» فرصت تجربه عملی در اختیار تسهیلگرانی که قبلا آموزش دیده بودند، قرار گرفت و زمینه‌ای برای جلب توجه مسئولین و سیاست‌گذاران شهر به کودکان و دوران طلایی کودکی فراهم گردید. با دستیابی به اهداف مذکور، الگویی برای اجرای رویداد در سایر شهرها بدست آمد.

    مشاهده تصاویر بیشتر از کمپین هم‌صحبتی

     

    آمار کمی رویداد:

    • 22 نفر

      تسهیلگر فعال

    • 9 نقطه و ایستگاه

      شامل 5 ایستگاه اصلی و 4 ایستگاه فرعی

    • 1050 نفر

      مشارکت کننده

    • 9 محصول

      پخش رایگان و فروش شامل:
      محصولات هم‌صحبتی (تی‌شرت، کلاه، کتابچه هم‌صحبتی و پوستر احساسات)
      کتاب ویژه کودکان، اسباب‌بازی، بروشور معرفی خدمات پروژه و …

ارسال پاسخ
برگزاری جلسه دوم «کمیته شهر کودکان»

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *